0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
HejHar efter ett 18månaders serviceärende fått klart att min Fh35 ska bytas ut av Elgiganten. Jag har fått kompensation sen ska jag få en ny pump men den stora frågan är ju då vad? Av den lilla kunskapen jag har säljer dom bara skit numera så frågan till er som är kunniga är finns det någon pump i deras sortiment jag bör ta?Om svaret är nej är andra vägen att de får slanta tillbaka alla pengar från orginalköpet (ink installation) och jag vänder mig till en annan försäljare/installatör.Om jag får pengarna i handen vilken pump ska man ha idag? Pumpen sitter på en 122kvm våning med cirka 80 kvm öppet utan dörrar eller hinder, huset står i Rosvik norrbotten så behöver en ganska kraftig pump. Fh35 har varit tillräcklig vid -15/-20 grader. Mer än så förväntar jag mig inte av nån värmepump.Vilka pumpar idag motsvarar/slår FH35?Tack på förhandMicke
Tänkte uppdatera denna tråd då ärendet idag blev avslutat. 4år efter pumpen blev utdömd slog dom igenom återköpet och kompensation för 4! år Ekonomiskt är jag nöjd men vilken humor att ta 4år på sig för ett återköp.Vem installerar LN35 runt Luleå/Piteå som har 0 koppling till Elgiganten?
Vem installerar LN35 runt Luleå/Piteå som har 0 koppling till Elgiganten?
Mitt tips som jag skulle använda om jag bodde i närheten.Du kommer få vad maskinen klarar av att leverera och dom kommer garanterat inte köra huvudet i sanden om det blir problem. https://www.energibutiken.se/sv/56-luftvarmepumpar
Så du tror inte dom har 4års väntetid på servicar?