0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tråkigt att du råkat ut för till synes okunniga reparatörer.Det är inte ovanligt att man kan behöva ha lite högre eller lägre inställd temp och det man VILL ha för att det skall bli lagom varmt, men det borde inte ändras efter en reparation av ett läckage."bytte chassi och förångare" låter lite märkligt, var det i innedel eller utedel?Normalt byter man utedel eller innedel om det är ett läckage, vi har i vart fall aldrig bytt ut förångare eller kondensor de gånger det varit läckage...Risken finns som jag ser det att man bytt ut en del som det inte varit fel på, och att läckaget kvarstår, och att då än en gång har för lite gas i din maskin - det är förstås en ren chansning från min sida, men om den inte värmer så är det ju mycket som tyder på att de i vart fall inte åtgärdat grundproblemet.Att det luktar skumt tror jag inte beror på läckage, gasen är luktlös, troligen är det någon form av damm eller vätska i droppskålen eller på kondensorn (värmepaket i innedelen) som luktar skumt, och du behöver rengöra innedelen för att det skall gå bort.Normalt slutar det lukta någon dag efter att man börjat värma eller kyla i den säsong som för tillfället råder, men i vissa fall, speciellt när man kör kyla, så kan bakterier spridas via luften, och ge från sig dofter som inte är så trevliga.Det finns "strips" att köpa som man kan lägga i droppskålen, som är antibakteriella, men bäst är förstås att göra en ordentlig rengöring.