0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hejsan.Hade en tekniker hos mig som sa att min "Plattvärmeväxlare" (lessen men kan inte så mycket) har gått sönder. Den läcker in vatten så det kommer in i systemet. Han gav mig en väldigt fin offert på ett annat system. Men tänkt om det finns något annat att göra. Vem kan byta en sådan? Vad kan det kosta osv...Linus
Hur gammal är värmepump? Vem har sagt fin offert på ett annat system? Det får ingen garanti att sätta på piratdelar.
Dem är 11 år. Så ingen garanti kvar.
Så hände att olika kommun vatten både mjuka och hårda vettenkvalitet. Min bekant har Nibe City VX olja och el med plattvärmeväxlare är trasigt och har bara gått 2 år och halv då byte mot ny. Din Daikin har gått 11 år plattvärmeväxlare trasigt. Mina föräldrar har bergvärme från Thermia Optimum G2 har gått 5 år gick sönder varmvattenberedare och byte från koppar till rostfri beredare med samma original från Thermia och fick garanti, nu har den gått 9 år och 10 månader gammal ingen problem plattvärmeväxlare men har hänt pressostat nr 3 gick sönder och ingen garant för han betalat 5000 kr. Bra att vet om detta hände. Daikin är pålitligt som bara går och går för det är väldigt lite få fel händelse som får slitdelar byte.
Så är det säkert. Därför jag vänder mig hit för att få reda på hur man kan få tag i någon som vet vad det kostar att byta.
Den sitter i innedelen. När han skulle tömma gas och allt kom det vatten...