0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Däremot hittade jag under kompressorinställningar - startfördröjning kompressor start den ligger på 30 min om den skulle funka ändra på?
Ändrat behovsberäkning till 5.0 istället för 4.0 men detta medför väl bara att jag tillåter framledningen sjunka lite ytterligare innan den startar? Vilket gör att jag måste ändra vintertid.
Hittar ingen SERVICE meny alls på Atlas modellen. Däremot hittade jag under kompressorinställningar - startfördröjning kompressor start den ligger på 30 min om den skulle funka ändra på?
Det kanske ser annorlunda ut på Atlas, men denna parameter borde hindra att den startar oftare än 2 ggr/h.
Är det 30 min eller 30 sek?På min Medium (en äldre modellen av liknande pump som din) startar cirkpumpen till köldbäraren 30 sek innan kompressor. Men går att ställa till 15 min. Om du vill att kompressorn ska stå länge stunder kommer du få just beteendet att värmebäraren blir mer avkyld. Och för att jobba tillbaka värmen i huset krävs att värmebäraren måste värmas till en högre temp. Hur mycket vatten är det i systemet. Om det är lite vatten i systemet kommer det att bli snabbt avkylt och snabbt uppvärmt.