0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hade lika förut innan jag borrade ett hål för vatten, fungerade jättebra med att få ner slangar. jag borrade hål i topplocket och tryckt ner 2 st 20 mm slangar, 10 meter ( nivå på ca 4 meter ) slog ihop dom uppe och in med en 25 slang. backventilen satte jag strax före pumpen och den fungerade det med. Blev lite mer plats i hålet då. Det enda som kan bli är om nivån i hålet går ner till ca 6 meter så blir det lite svårt med en sugande pump att få upp vattnet i rätt mängd.
Om du har jetpumpen och slangarna eller behöver ha det till annat ifall du köper det så kan du ju testa, jag tvivlar på att det kommer fungera.3500L/H enligt SGU kan lika gärna vara 350L/h och när du startar pumpen så kommer förmodligen tillrinningen inte hinna med, om du däremot pumpar ur vattnet 100 meter så kommer tillrinningen vara enorm jämfört mot att du sänker det lilla hålet med ett par meter, efter 8 meters lyfthöjd med jetpump så är det kört, då får du inget vatten ur hålet.Och jag gissar på att du vet att grundvattnet är på 5.4 meter enligt SGU, enligt SGU så har min granne grundvatten på 8 meter och när vi borrade för ett par veckor sedan så låg grundvattnet på 37 meter. SGU-listans uppgifter får man ta med en nypa salt.