Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Varning för oseriös Ã¥terförsäljare  (läst 6622 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Grönbete

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 106
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Varning för oseriös återförsäljare
« Svar #30 skrivet: 25 mars 2021, 11:54:42 »
Tråkigt med ditt strul. Menar du Mitus=Mitsubishi?

Mitsubishi lagade pumpen på egen bekostnad (garanti). När väl Mitsubishi tog sig an mitt ärende eftersom Kraftsmil slutade svara mig så tog det max två veckor innan pumpen blev lagad. Felanmälde pumpen 11 januari så över två månader tog det.

Ja, kortade till Mitsu. Ok tack för info. Får se vad som händer i mitt fall

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8467
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Varning för oseriös återförsäljare
« Svar #31 skrivet: 25 mars 2021, 14:08:22 »
Gissar nu lite men kylslaget som du Grönbete hade som reparatör via 20grader skickade in den där skadeanmälan med trasig 3-vägs ventil och bad om en ny utedel så Mitsubishi ville nog ha lite mer info än så och sen visar det sig att dom inte kan löda så då blir det nog trassel .
20grader borde ha kallat in någon annan kylfirma lite kvickare som hade mera förutsättningar att reparera.

Flat7 hade en annan återförsäljare som tydligen inte svarade alls på kommunikation och verkar ha lagt bolaget i likvidation så då tog Mitsubishi över ärendet snabbare.
Skumt sätt av ÅF om man förtsatt vill ha bra omdömen!

Men som sagt bara gissningar då jag gissar att Mitsubishi tycker 20grader ska ta hand om sina egna garantiärenden
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!