Du pratar om något som kallas "min returtemp". Det är den temperatur som pannan reglerar in till så att returen håller minst det inställda värdet. Du har den inställd till 28 grader. Det låter onödigt högt, åtminstone under den varma årstiden för det betyder ju att framledningen kommer ligga på storleksordningen 33-34 grader eller mer under vintern med ett delta på 5-6 grader. Inte ens mitt i högsommaren kommer den att gå under 28 grader. Funktionen är, vad jag fattat, till för att ge en "mysig" grundvärme om man har kalla golv. Jag kan tänka mig ett gammal hus med källargolv o golvvärme. Jag har satt vår till 12 grader och så låg kommer den aldrig att bli. Pumpen kommer då bara att ge så mycket värme som behövs för uppvärmning vid behov.
Att sätta den på noll kanske funkar men om man vill att pumpen bara ska värma när det behövs, och inte ha en inställd minsta grundvärme för kalla golv, så kan man göra som jag, tex sätta den på 10-12 grader
Att hålla koll på deltat är viktigt har vi ju läst i andra trådar. Det är en bra indikator på att cirkulationen fungerar som den ska. Det finns flera fall där antingen cirkpumpen blivit sämre eller det har uppstått andra problem, tex skit i systemet. Vi har väl en forummedlem som alldeles nyligen beskrivit hur han backspolar kondensorn mm just på en CE50 för att rensa ur den. Tyvärr kan man inte läsa av framledningen i en CE50, det är ju bara returtempen som visas i displayen. Detta gjorde att jag byggde en liten pryl som med två sensorer mäter temperaturen på utgående fram- och inkommande returledning. Så här ser det ut i mitt fall, vi har bara radiatorer, och deltat varierar men är ca är 5-6 grader när den "värmer på"