0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hello again,jag fattar faktiskt inte vilket problem man försöker lösa genom att hjälpa existerande KB-pump med en pump till. Du hade väl en vansinnigt låg KB-in om jag inte minns fel.
KB-f -1 och kB-r ligger på hela -8 när pumpen har gått en stund(-13 ute) Något jag kan göra åt det? KBpump ställd in på läge 3.Ändrade cirkpump till läge ett och fick en diff på 7 när bara kompressorn går och varmvattnet värmt klart.
OK, hade för mig du hade värre på kalla sidan. Jag själv har haft -1 som lägst och det är ingen katastrof. Du förlorar runt 4% per minskad grad på KB-in. Din borra var väl dock alltför kort har jag för mig. Min borra är inte kort men har snålt med vatten tror jag. Men hade du inte värre problem än så, eller har du fått ordning på torpet nu?
det är nått som stoppar flödet!har du alltid haft sånhär diff, eller funka det ibörjan?var spriten färdigblandad när dom häde i den?
Citat från: CarMan skrivet 17 mars 2006, 14:18:02det är nått som stoppar flödet!har du alltid haft sånhär diff, eller funka det ibörjan?var spriten färdigblandad när dom häde i den?Den va färdigbandad