Hej,
Kör Mitsubishi puhzsw75 vha ihop med Ecodan ehst20c-ym9c innedel och pga de otaliga starterna ( 100+ per dygn)då jag kört med kurvan så testar jag med att köra med trådlösa rumstemperaturgivaren. Detta har fört med sig att antalet starter är mindre, men tyvärr verkar det som inställningarna som jag gjort för att kunna ha någorlunda jämn golvtemperatur inte har någon större skillnad. Jag har följande inställlningar: temperaturkontroll 10minuter, minimi framledningstemperatur 29 grader, maximi framledningstemperatur 35 grader, differensen har jag justerat ner till +3 grader och -1 grader, givaren är vald till rum Rc1 och huset visas i displayen på innedelen. Trots att framledningstemperaturintervallet är satt till 29-35, för att inte få iskalla golv, så blir det problem då det är varmare i huset än börvärdet, då är pumpen stilla ända tills tempen i huset sjunkit så pass att den startar alternativt att tempen kommer ner mot 20 grader och då har pumpen startat ( lägsta jag sett att pumpen skickat ut är 21 grader). Det verkar inte vara någon skillnad på vad jag sätter för värden på max och min framledningstemperatur,differens osv, den kör bara enligt innetemerraturgivarens värde, trots att dessa inställningar som man kan göra väl är till för att kunna anpassa så att det skall gå att använda i hus med olika egenskaper/installationer. Vad kan det vara för fel/vilka inställningar borde jag ändra på? Mvh Robba