Har en luft/vatten-värmepump i vårt hus och har problem med att det blir alldeles för varmt på övervåningen. Speciellt i två av dom tre sovrummen på övervåningen blir det väldigt varmt. Vid strax under 22 grader på nedervåningen blir det nästan 24 grader uppe. Har därför skruvat ner termostaterna som jag vet att man inte ska..
Hur kan jag justera så det blir samma uppe och nere? Vi har 1-rörssystem har jag kommit fram till när jag testat att stänga termostaterna. Bakom termostaterna verkar det inte finnas något att justera. Däremot på returen från elementen finns en liten insexskruv, kan jag justera något med den?
Finns även röda skruvventiler vid pumpen som jag tror alla tre leder till radiatorslingor. En går upp i taket och två ner i golvet, alla var varma. En VVS-gubbe var här idag och stängde ventilen som går i taket när han skulle greja med värmen på övervåningen. Kan man göra någon justering här?
Är total nybörjare så om något ingrepp kräver att jag stänger av någon cirkulationspump innan eller så, nämn gärna det.