Hej!
Jag precis flyttat till ett hus som har en Greenline E9 installerad 2002. Den funkar bra förutom att varmvattnet inte är speciellt varmt, drygt 40 grader. Varmvattnet är ställt på 45 grader men kyls väl av något i källaren innan det kommer fram till kranen. När jag ställer upp temperaturen på varmvatten högre än 45 så får jag larm om pressostat hög, det står också i manualen att man kan få pressostat hög om man ställer varmvattnet "för varmt", vad det nu betyder...
Vad kan jag göra för att få varmare varmvatten? Om pumpen inte orkar med så borde väl elpatronen hjälpa till isälett? Värmebärare ut är 54 grader är inte det radiatorkretsen, om den kan bli varmare så borde väl varmvattnet också kunna bli varmare? Jag vet att elpatronen fungar för när den schemalagda varmvattenspetsen(för att motverka legionella) går så blir varmvattnet varmare.
Företaget som gjort installationen finns inte längre och jag vet inte vilket underhåll som gjorts på pumpen, så uppskattar verkligen alla tips jag kan få här!
Här är alla värden från pumpen i skrivande stund:
Köldbärare ut GT11: -1.3
Köldbärare in GT 10: 0.4
Värmebärare in GT9. 46
Värmebärare ut GT8: 54.7
Kompressor GT6: 66
Varmvatten GT 3: Till: 42.5 Nuv: 44.7
Ute GT2: -7.3
Retur rad GT1: från: 45.9 Nuv: 45.4