0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Svårt att se tycker jag också men det sitter ett vred alldeles till vänster om shuntmotorn. Prova om det släpper in vatten i värmesystemet. Ska finnas två olika möjligheter att fylla på enligt manualen. Det är ganska trångt i F470.
Nej pumpen behöver inte vara avstängd om den är full eller nästan full med vatten.
Ja. Fast det är något som är konstigt om denna modell måste avfrosta regelbundet. Avluftstemperaturen brukar ligga någonstans mellan 0 och 10 grader.
Så! Då ligger trycket på 1 bar och alla element är luftade. Får se om det blir varmare nu Tack för hjälpen!Angående avfrostningen så antog jag att det var normalt, den avfrostar säkert minst 10 ggr om dagen.
Den ska nog inte avfrosta så ofta, min f470 har jag fått att avfrosta en gång när jag sänkte frånluftshastigheten för mycket. Om du går in på informationsmenyn och sen trycker på service info, så kan du bläddra bland olika infon. På sid 2 kan du se status på frånluft, och tilluftens temperatur. Du ser även avluftens temp där, och den ska inte vara på minusgrader. Är avluftens temperatur minus för länge så stannar kompressorn och måste avfrosta, och då kör vp helt på elpatron