0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har du till samtliga parter fört på tal frågan eller möjligheten att byta ut hela maskinen mot en modernare maskin som tillverkas idag och som finns på lager?Som jag ser det så borde det finnas mycket att tjäna på att byta ut maskinen istället för att reparera och ta kostnaden för att fylla med ny R410a. För att inte tala om vad det måste kosta för ME att nytillverka en utgången produkt för att förse dig med en "gammal" utedel.Om ME inte har reserv-utedelar på lager, så måste det ju betyda att de aldrig har haft för avsikt att behöva byta ut sådana inom garantitiden. Så rimligtvis har någon på ME räknat på att det är mer ekonomiskt även för dem att låta byta ut hela maskinen ifall en utedel går sönder?
På mitsubishi säger dom till mig i telefon att du ska inte ha med att göra sådana där näthandlare som 20grader
Vilken soppa !!Reservdelar har troligen Mitsubishi på lager men frågan verkar vara om han som felsökte vet vad som ska göras förutom att han visste hur man begär en ny utedel Grönbetes återförsäljare borde rimligen skicka en annan kylfirma som kollar detta ärende på plats vad som egentligen är problemet.Svårt att tro att återförsäljaren kan hävda att man måste vänta på en ny utedel om det nu inte är klarlagt att det är så ”illa” men det låter inte så men har inte mer uppgifter än vad som framkommit här.
Framgick inte mycket i den rapporten, ett par bilder som är svåra att tolka då man inte vet vad som är gjort och ett mail med : läckande 3-vägs ventil, skickar ni en ny utedel?Man ska nog ha tur om man får en ny utedel med det underlaget !Man undrar ju hur dom gör vid eventuella fel på dom olika tillverkare dom installerar om det måste lödas då det bara verkar vara verkstan i Stockholm som klarar lödning och installationsfirman installerar väl i stora delar av Sverige oavsett om det är garantiärende eller inte.Att inte din återförsäljare tar hem lämplig reservdel som tillverkaren verkar vilja för snabb åtgärd och ber en annan kylfirma byta den är det stora mysteriet.Har lite svårt att förstå din stora ilska mot tillverkaren i det här fallet
Köper helt besvikelsen att Mailet ”tappades” bort Procentsatsen borde dock slå i taket för din återförsäljare då det är på deras ansvar att dom skickar ut någon att felsöka och sen löser det.