0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
EcoHeat har väl en bivalent shunt?I så fall ställer du shunten i manuellt läge och stänger den för att inte värma huset.
Jag tror det ska sitta en 10A dvärgbrytare på matningen till cirkpumpen, prova att bryta denna?
Ja, den bryter spänningen till utgångarna till radiatorpump, shunt, men tyvärr även växelventilen.Jag vet inte exakt vilken typ som sitter där?Kanske den har fjäderretur och ställer sig i ett av lägena?
Hur tror du att pumpen skulle reagera om jag bara elda i pannan utan att göra något åt pumpen?Tänkte om pumpen ser varmare temp i retur än i framledning, får den spunk då?
Hur är det ihopakopplat?Värmepumpens framledningsgivare sitter antagligen direkt efter värmepumpens shunt, känner den av framledningen när du eldar?I så fall kommer den stänga shunten till värmepumpen.
Har du separat shunt för systemet eller är det den i VP som reglerar värmen. Den som sitter i VP kommer inte att känna den högre tempen som en panna ger, samt att du måste ha en shunt som reglerar värmen från pannan, annars blir det nog hett i huset.