0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Origo II är en fin maskin.Hög effekt och bra verkningsgrad för en golvmodell.Mycket fina funktioner såsom Flash streamer luftrening/ WiFi / golvvärme (utblås utmed golvet endast om man vill)Dock så är golvmodellerna dyrare i sig.D
Kör den även kyla efter golvet ?
En del golvmodeller kan man bara köra kyldrift snett uppåt på grund av risk för att det kan bildas kondens på vingen som då kan droppa på golvet var den förklaring jag fått , därav min undran Som oftast är det ändå att man väljer att blåsa kylan snett uppåt men hade ett case där det hade varit bra om den även blåste snett nedåt.
Effekten är förmodligen efter det spjället (snett uppåt/rakt upp) som enbart är öppet och kyleffekten är det inget problem med utan det var att i ett fall så hade det varit bra om den även kunde ställa vingarna i samma lägen som i värmedrift då jag var tvungen att träffa en dörröppning.Detta på grund av att man kunde få kondens på vingen snett nedåt som droppar på golvet enligt tillverkaren.Inte en susning om den risken finns hos oss som dom flesta använder kylfunktionen.
3 000 respektive 3 800 mer än för Mitsubishin så det alternativet går bort.
Ta Mitsubishin, jag lovar att du blir nöjd!