Hej,
nu får 310:an gå i graven. Kompressorn slår av efter 15s med LP-larm A03. 20 år gammal. Köpte Nibes tidigare dockningssats 2011 för att koppla på kakelugnspannan. Det har fungerat bra. Nu krävs annan dockningssats om jag skulle byta till en 370, lite surt. Funderar dock på att ta en ännu större kostnad och satsa på en 750 med dockningssatsen sca41. Knappast något jag räknar hem, men den går rimligen hyfsat på egen hand den dag LLVP lägger av och om eldningen går på sparlåga. Lite kul att lära känna nåt nytt också
en 370 är ju lite same-same. Ska jag lägga så mkt extra vill jag höra om någon har andra idéer först eller erfarenheter av 750+sca41. Blev t ex lite osäker på funktionen av de två varianterna ”prioriterad tillsats” och ”extern tillsats”. Till 310:an är kakelugnspannan något som ersätter elpatron i det fall panntemp är över enkeltermostats inställning (har den på 50grader). Med 750+sca41 hoppas jag få mer flexibilitet och kunna ställa in saker via menyerna. Extremfallen jag kan tänka är
1- kakelugnspannan tar allt om den kan, även kompressorn stoppar
2- kakelugnspannan används enbart vid behov av elpatron, som idag med 310
Funkar dessa?
Går det även att styra däremellan?