0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej KarlXII Är det Madoka termostaten ?Har precis nyinstallerad pump själv sedan V.1 och kör inte med termostat men kan vara intressant o höra om du får igång den och om det funkar bra, men det låter som den inte funkar så bra. Funktionen du beskriver låter lite som Residential Controller appen som endast visar börvärdet, hade varit bra under inställningsfasen att se temperatur på framledning, retur, flöde och hur mycket den producerar momentant. Har du ställt in på pumpen att du använder termostat för att styra pumpen? Antar att termostaten bör visa rummets temperatur samt om man trycker på en knapp så bör man kunna se bör värdet. Har du sett att det finns en speciell app just för Madoka controllern? du kanske behöver den för att konfigurera. Tanken med Termostaten/Controllern måste väll vara att kompensera framkopplingen dvs styrning baserat på utetemperaturen med återkoppling av rumstemperaturen för att justera kurvan för tex solintrålning eller andra värmeproducenter i huset som.Sen att få det att funka bra i praktiken beror väl på vad man har för uppvärmning, golvvärme som jag har reagerar väldigt långsamt. Kanske funkar det bättre med radiatorer eller i kombination med fläktkonvektor. Hoppas du får ordning på det
Det hade ju varit lättare om det kanske stått i klartext, exempelvis i installationsinstruktionen till väggkontrollen.
Appen visar endast börvärdet säger du?Sedan min FTX fläkt gick sönder så har jag fått sänka börvärdet, om det nu är det, 8 grader..Dags att gå över till att justera kurvan då antar jag..Förstår mig ärligt talat inte på den dock - jötte svårt att utläsa exakt vart jag är.Jag hade gärna sett att en siffra kommer upp - typ justering och sedan ser man vid 0 grader ger den 40 i framledning..Men känns som att jag bara får gissa...