0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Varför tar vattnet den vägen samt varför finns röret, är det en bypass?
Det är för högt flöde på den nedre cirkulationspumpen i värmepumpen i förhållande till den övre
Kul ändå att ta över ett projekt ingen lyckats med, hög tid att få ordning på det nu och en härlig känsla väntar.
Funkar inte det så hade jag velat proppa bypassledningen så returen går mellan: (retur värmeavgivare), undre tank och mot värmepump. Strypventilen över din mittre översta pil borde kunna tas bort under samma ingrepp.
Du menar bypassröret inne i värmepumpen? Det måste vara den som ger den höga returtemperaturen till Fighter.
Som det är nu så går VP ca 5 min sedan bryter på högframledning/returledning, vilar 20 min för att sedan börja om. Varmvatten samt radiatorvatten håller uppsatt temp.Och att flytta ventilationen till efter UKV känns mera rätt då den är den primära uppvärmningen. Önskar nästan jag struntat i detta och gjutit in värmeslingor istället i golvet
Japp precis. Men troligen behövs det inte om högra ventilen i schemat ställs varmvattenläge permanent och ut med sladden. Larmar det inte så är problemet löst.