0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tack för svar. Fick mail från polarpumpen att sx35an kommer in om ett par veckor och att jag kan få samma pris som under kampanjen. Är det värt att vänta på denna maskin? Installationsfirman som blev tilldelad från polarpumpen säger att c35an är en populär pump men kunde inte råda mig om sx pumparna var ett bättre val. Därför jag är här och söker råd.
Om du är känslig för ljud kan det vara läge att titta på ett annat fabrikat än Daikin. Har själv en XRH30 i fritidshuset och utedelen låter väldigt illa. Nu har återförsäljaren varit på plats tre ggr och försökt åtgärda oljuden men det blir inget bättre. Verkar som att fler har samma typ av ljud på sina Daikin och reparatören som var till oss senast menade att Daikinpumparna ofta låter som vår medan Mitsubishipumparna är väldigt tysta.Jag är jättenöjd med prestandan på pumpen med ljudet är inte ok. Hade aldrig stått ut om det var i ett permanentboende.
Jag fick en daikin xrh30 installerad förra veckan, utedelen är i princip helt ljudlös, är helnöjd. 👍
Även när den går på låg belastning? Vår går tyst och fint på högbelastning men gnisslar och vibrerar på låg belastning.
Det har gått ut ett servicemeddelande om hur de maskinerna skall åtgärdas. Är du ej nöjd med åtgärden så kontakta oss så skickar vi ut en servicepartner.MvhD
Om det gnisslar i utedelen är det nog ofta aluminiumlammellerna på förångaren olika lager som gnuggar mot varandra.Är det flödesljud från köldmediet är det nog knepigare.Är det vibrationsljud är det viktigt att ha pumpen på stålfjäderdämpare och se till att rören första metern närmast utedelen inte ligger an mot väggen, eller har dragits fast med buntband invändigt i plastkanalen (Många som gör det).Det hjälper ju liksom inte att avvibrera utedelen från konsolerna med bra dämpare om man spänt fast rören i väggen...
Att det är lite vibrationer och fläktljud från en utedel förstår jag men den ska inte vibrera så vår gör. Men det mest störande är det gnisslande ljudet som man tydlig hör inifrån. Bifogar en fil. @Daikin vet kanske direkt vad det beror på?