0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har en äldre Panasonic som är runt 6 år gammal kanske och enligt en bekant som har likadan så stänger han av pumpen redan vid -5 grader för "att pumpen inte ska gå sönder", så min fråga är : stämmer detta eller har han fått det om bakfoten?
Den kan ge kyla också så då är det väl en inverter eller?Så rådet är alltså att låta den gå till hur låga temp?Det är en Panasonic CS-A90KE som det gäller och jag vet själv inte mycket om den mer än att den har ju några år på nacken och så.
Dum fråga egentligen från en rookie som mig, men kan man på något enkelt sätt själv se om det är en OnOff eller Inverter?Det finns tydligen ingen automatik på innerdelen utan det är fasta fläktlägen bara tror jag (1-3 om jag inte missminner mig).
Är det en gammal maskin ( gamla köldmediet) effektivt ned till -5 ) Där har denne man som stängt av maskinen fått temperaturen. Är det en ON-Off så går den ju hårdare när den inte kan "arbeta" den "rusar" lagerhaveri kommer.Men sätt in den på vinden , den ger ju bra tillskott höst och vår. Den är ju gratis.