0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
...... med rätt kurva klara dig inom några tiondelar av en grad, om det inte finns en ursäkt. Ursäkt i mitt gamla hus är när det blåser hårt med kalla golv som följd, eller solen ligger på, eller tänder en brasa i öppna spisen. Men en lugn mulen dag, inom tiondelar. Det går. ...........................
Är kurvan dåligt justerad får man ställa upp faktorn för innetempgivaren för att få rätt temperatur inne. Risken är då att systemet blir instabilt och börjar självsvänga. Du kommer inte att frysa ihjäl av det, kanske inte ens märka det, men kompressorn kommer lida i onödan och elräkningen blir onödigt hög.// Magnus
Jag kör med ganska hög faktor tror den står på 4,2 men har även haft max 6 och även det funkar bra rumsgivaren gör ju ingen verkan förens inne tempen blir fel och blir tempen fel är det bra att den kompenserar rejält för jag vill inte ha fel temp inne så en hög faktor ställer inte till nått i mitt system. Man läser ofta att det är i det närmaste livsviktigt med rätt kurva innan innegivaren aktiveras men förstår inte riktigt vad som är så farligt