Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Svenska apotek med tillstånd
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
Kampanj från Polarpumpen!.
Varför betala dyrt för nåt enkelt?

Omröstning

Kommer ni att vaccinera er mot corona/ Covid-19 när det blir möjligt?

Ja, så snart det går
9 (22.5%)
Ja, men jag vill inte vara först ute (inte bland de första 100 000)
12 (30%)
Har inte funderat
2 (5%)
Nej, aldrig
3 (7.5%)
Nej, men kanske ändrar jag mig
14 (35%)

Antal personer som röstat: 40

Författare Ämne: Kommer ni att vaccinera er mot corona/ Covid-19 när det blir möjligt?  (läst 1796 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rickard

• Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 31409
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
Nu har de ju en ny teori. Att smittan sprids och att man kanske bara är mottaglig för en viss blodgrupp.

Så om man nu har blodgrupp B så kan man ju bara ta emot blod från blodgrupp B och blodgrupp O. Om man till och med har B - , alltså blodgrupp B med Rhesusfaktor negativ så kan man ta emot blod (och därmed att bli smittad av coronaviruset) enbart från blodgrupp B - och O - . Det är ca 8 % av Sveriges befolkning som har dessa blodgrupper.

(De flesta har A + och O +).

Blodgrupp B är dessutom generellt inte så mottagligt för vaccin och det här är en ny vaccintyp.

I så fall borde man egentligen låta bli det att vaccinera sig (i början) om man har blodgrupp B- och inte jobbar så mycket med andra. Smittningsrisken borde då vara låg och risekn att det blir komplikationer med vaccinet kan då vara större.

Men det finns generellt få som har Rhesusfaktor - ... så risken för dem att bli smittade borde vara lägre.
Varför skulle man ta emot blod, det är väl ändå extremt ovanligt att folk får blodtransfusioner?
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer n 20 rs erfarenhet av vrmepumpar

Annonser

Online just nu!

* Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Svenska apotek med tillstånd
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
Kampanj från Polarpumpen!.
Varför betala dyrt för nåt enkelt?