0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tackar! Verkar ju vara samma problematik. Mailade Nibe om problemet så får de ett till dokumenterat fall. Verkar ju vettigt att återgå till 8538R2 så länge tills de fått fram ett dugligt program.
En ny mjukvara kom ut igår till 1255, åtminstone här i Finland, versionsnummer 9240R3.
Fungerar den nya programvaran för er eller står vp på konstant värde när den gör värme? Min står konstant på 50% men ändrar sig när pumpen gör vv.
Tja, funkar liknande som tidigare, tuffar på med jämn hastighet mellan vv-körningarna, ibland 54%, ibland 62%, uppgraderade 12.11, därav avvikelsen till 100% den dan
Installerade 9240R3 igår så har bara kört en dag, men hittills har ingenting ändrat för mig från 9240R2. Värmebärarpumpen ligger fortfarande på inmatat minvärde 30% vid värme.Jag ringde upp Nibes finska support idag då jag inte fått svar på mailet från förra veckan. Pratade med en otroligt seg och ointresserad kille. Förklarade mitt ärende och frågade vad de anser och fick svaret i stil med "ja det kan vara lite olika". Han hade verkligen inget att komma med men fick på eget initiativ en äldre programvara sickad till mig på mail. Någon 8538R2 hade han dock inte utan det blev 8539R4. Någon Vet någon vad skillnaden är här emellan? Ska man ge 9240R3 någon dag eller bara köra in den gamla?Vart han ni andra vänt er då ni kontaktat Nibe? Till den finska supporten är det tyvärr ingen idé att ringa om kundservicen är på den här nivån.
Jag verkar ha ett liknande problem med min 1155'a, skapade en tråd om detta igår. VB'n tuffar på i 20% ungefär, det absolut högsta jag sett är 33%. Deltat är lågt, verkar ligga på 3° konstant. Ojämn temperatur i huset, varmt i källaren men kyligt på markplanet. Framledningen är skyhög, men sänker jag blir det ännu kallare. Allt detta i autoläge. Uppdaterade till senaste mjukvaran idag men jag har haft dessa problem sen den installerades förra året. Någon som har något tips?