Hej! Är ny på det här och behöver nu lite hjälp.
Jag kom hem igår eftermiddag till ett väldigt varm hus. Jag tänkte först att det hade att göra med elprisanpassningen inför dyrare el framåt kvällen, men några timmar senare var det fortfarande brännheta radiatorer och kompressorn verkade jobba för fullt.
Kollade då appen och noterade att gradminutantalet var ner mot -800, vilket verkade... tokigt. Gjorde en omstart av maskinen vid 18-tiden, men gradminuterna rasade snabbt nedåt igen och full värme trycktes ut. Vid 22:30 gjorde jag den uppdatering av både inne- och utedel som kom härom veckan och i samband med det en återställning till fabriksinställningar (användare).
Vaknade vid 03-tiden och då var det fortfarande full sprutt, så jag testade då att helt enkelt justerade ner värmen till -10. Sedan dess är framledningstemperaturen nu 20-30 grader istället för 50-60, så det går i alla fall att andas igen.
Vad kan ha orsakat detta och hur löser jag det?
Huset står i Skåne och normala inställningar är just nu kurva 10 +2, tillsats blockerad (som tur är). Det enda som annars hänt de senaste dagarna är annars att Nibe Uplink Premium gick ut - är det här kanske straffet?
Inga larm, inget annat som verkar skumt förutom att jag noterade att framledningstempen hela tiden var lägre än returen (typ 23 grader vs 50), även när allt gick för fullt. Kan bidra med mer loggar och data om det behövs.