0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tack för input. Jag tänker också att det är bättre att sätta den i hallen. Har bara hört av ganska många oberoende installatörer att dom knappt får några reklamationer eller serviceärenden på Mitsubishipumparna men desto fler på Daikin just nu. Och då har jag ändå ringt många. En fråga till menbj0: Har du kaminläge på din? Tycker du den cirkulationen går igång direkt börvärdet uppnåtts eller senare? Har hört av dom som verkligen promotar Daikin att den går igång när börvärdet överstigits med 4 grader, vilket är en svaghet. Det måste alltså bli 24 grader om jag ställt in börvärdet på 20 grader. Jag kommer behöva fläkta på en del för att få runt luften, men det kan bli problem om den snabbt värmer upp hallen och sen går ner till låg fläkt eftersom man inte kan forcera fläkten på Daikin (ännu).
Ts Comfort: Yes XRH40 är bredare än Hero men Hero bygger 38 cm på höjden med flänsarna/vingarna max nere. Då kommer innerdörren slå i (den går inåt). XRH40 är 32 cm på höjden med flänsara max nere. Bredden spelar ingen roll för mig, båda får plats. Jag har 38 cm mellan överkant dörrblad upp till tak. Så då kommer Heron ligga dikt an mot taket. Annars hade jag nog kört på en Hero 2.0 LN35 eftersom jag vill åt den forcerade cirkulationen.
menbj0 när vi ändå har kontakt så undrar jag hur du upplever ljudnivån på din maskin? Vet inte om du har samma DB då du inte har en XRH, med det lär ju vara likvärdigt. Kan du ha den på typ fläkt tre i hallen utan att den stör i resten av rummen? Jag var inne ett tag på att sätta dit en Ninja 2.0 LN35 eftersom den är liten och får plats i hallen men på fläktläge tre skulle den komma upp i 42 DB medan XRH40 ligger på 26, extremt stor skillnad.