0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Om det är dricksvatten i tanken så får du inte sätta kondensorn direkt i vattnet.Om du hade haft som gamla CTC en energilagring och genomströmmningsslinga så hade du kunnat ha kondensorn i vattnet.Det måste finnas 2 barriärer mellan vatten och köldmedia.D
Jag ser svaghet om man installerar vattenbatteriet efter FLVP förångare. Man kan kyla när luften ned till ca brine temp ca 0- +1C. Om man instalerar vattenbatteriet före förångare så kyls luften till 2-3C sedan förångare till -7C. Det borde vara ganska OK.
Nibe lanserar R290 teknologin i omgångar på olika marknader.Personligen tveksam i dagsläget till denna teknologi om inte effekten höjs vid kall väderlek.D
Du kör lite högre superheat nu ser jag.Hur lågt ner klarar du testa? A-20 W50-55?
Nu har Propanus kommit fram till A-20/36-32. Effekten har sjunkit till 4,87KW trots att varvtalet ökade till 3300RPM. Förångningstemp är -28,4C och förångningstryck endast 0,7bar. Närmar sig LP alarm.Jag tvivlar på att Propanus ska klara A-20 / 55-50.
Ska utvärdera lite senare. Spännande tester, tack!Lämnar data för F2025-10/Vem ligger bakom mätningarna du presenterar. Nibe om detta är dina tester.BSOD skriver i en annan trend ....Tror r290 tappar i effekt vid högre temperaturer/kallt ute, kanske lite mer än r32. Kanskr min magkänsla som är fel... Är det Fakta eller ett rykte.
Jag tvivlar på att Propanus ska klara A-20 / 55-50.Nu är jag klar med Propanus1 testande. Jag lägger av vid A-19/W55-51. Effekten har gott ner till 4,3KW och COP 1,69. Är det dåliga resultat för propan LVVP? Det är ca 10KW A7/35-30CNu kan Daikin visa sina siffror för R32. Du påstår att effekten och COP faller mycket snabbt för R290 med ute temp. Det är viktig att bevisa att det stämmer.
Vet att jag kommenterade effekten vid kall väderlek men kan inte minnas att jag pratde om COP ? D
Vår minsta modell av Top Grade Large: EPRA14DW1 R32 L/V: