0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hur brett är fönstret?Det han skulle kunna göra är att dra rören en liten bit på innervägg så han kommer ut till höger om fönsterkarmen (innifrån sett), där kan han borra med fall.Vid entren ser det knepigt ut.Möjligen, beroende på vad som finns till höger om stupröret som finns till höger om ytterdörren.Slutar huset där så borde det gå dra ut rören på vänster sida och följa innerväggen ut genom väggen till vänster om entren, sett från insidan.
Jo, den risken finns ju alltid.Vid placering ovan dörr, finns det ett rum till vänster om entren inifrån sett?I så fall skulle det ju gå dra röret på innervägg in i det rummet och sedan ut därifrån.
Finns två fungerande alternativt, men de är ju lite bökigare än en "standardinstallation" kan vara.
Tja, det är antingen eller, i vardagsrummet kan den ju störa mer, men du får varmast där ni (kanske) vistas mest.I hallen kan du köra fläkten på hög hastighet och få ut värme bättre utan att ni kommer att störas nämnvärt.Jag skulle nog sats på entren, dels för att slippa utedelen nära sovrumsväggen, och dels för att slippa bli störd.En fördel med att ha den i vardagsrummet är att du snabbt kan dra på några grader och få varmt där om du känner dig frusen när du är uppkrupen i soffan, det tar lite längre tid om den sitter i hallen.Det finns nog en skaplig risk för att det finns elkablar i väggarna där han behöver borra, det kanske du kan göra en lite förundersökning på?
Har man uppnått börvärdet så går den ner i fläkthastighet om det var det du menade.Du kan köra rent fläktläge på valfri fläkthastighet om det var det du menade
Typ, eftersom jag har en lång hall så vill jag att det ska vara rätt så bra fart i fläkten när inte innertempen är uppnådd. Har hört att autoläget kan göra att fläkthastigheten blir gör låg.Om jag ställer in den på näst högsta fläkthastigheten, sen sänks den när temp är uppnådd, varvar den sen upp igen när tempen faller?
Jo, Solo 35 kan vara ett bra alternativ, eller ME Hero 35 om den ryms.