Hej,
Skulle behöva lite vägledning kring nästa steg för min Zibro SC3325. Under senvintern fick jag första gången felmeddelandet "P4", jag drog då ut nätkontakten och satte i den igen vilket fick värmepumpen att hoppa igång och fungera normalt. Några veckor senare kom så P4 igen på displayen, samma procedur och den hoppar igång. Det upprepas några gånger till och jag inbillar mig att den står med spjällen i "högt läge" en längre stund innan den börjar värma nu. Under sommaren används den bara enstaka gånger och fungerar då. Nu används den igen och började då visa P4 nästan direkt. Drar jag ut strömmen och sätter i denna igen blir det P4 (eller om jag låter strömmen vara i och bara låter den stå), däremot om jag låter nätkontakten vara ur ett dygn eller längre började den fungera. Tills senaste dagarna då den i princip vägrar starta alls och visar P4 eller bara står och väntar.
P4 ska betyda "Inverter compressor drive error", där bland annat kontaktfel eller kretskortet är boven. Kan den bete sig enligt ovan med ett defekt kretskort? Detta ska kosta 900+150 danska kr, är det värt att byta eller slöseri av pengar? Det kan inte vara för lite gas som ger detta, gradvis sämre beteende?