0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
HAr en Calibra 3-12 kw utan vv-beredare. Har försökt hitta inställningar för tappvatten men utan framgång. Behörighetskoden jag fick till systemmenyn är 60-70-80, med bindestreck. Stämmer den. Har nån en likadan o kunde i så fall hjälpa mig.
Visst, det blir få starter men med mitt grunda borrhål såg jag hellre att pumpen tog nån paus så att det rörliga grundvattnet hann göra större nytta.
Det går också att sänka maxtempen på varmvatten. Och då minska skillnaden mellan max och minimum, så det blir fler starter men kanske kortare gångtider. Det är nog bara att prova sig fram
Vet hur jag öppnar "låset" och får fram "tangentbordet" men sen......................?
Har du provat koden som står i det första inlägget? Sen om den är rätt vet jag inte. Vet ej heller om det ska vara bindestreck. På Medium är det utan bindestreck. Men notera vad du ändrar och fråga om du är osäker. Annars kanske du kan ringa din återförsäljare och rådfråga.Din värmepump är inte så gammal så den borde fortfarande vara under åfs "vingar " med injusteringar. Det är nog bra om du upplyser åf vad du upplever och vill ändra.
Det var det som jag menade med att pumpen kan få en paus om hysteresen blir mindre. Har inte lärt mig hur jag skall göra för att få till den inställningen.Vet hur jag öppnar "låset" och får fram "tangentbordet" men sen......................?
Vet du hur man öppnar låset till vp-dörren?
Koden är inget problem, lätt att komma ihåg, inte samma som i första inlägget av TS.Ringde supporten på Thermia och efter en del interna supporter där kom vi fram till att VP inte får stå i "Ekonomi" utan normal.Sen var det enkelt att ändra, sänkte max från 60 till 50 grader.