0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Är det högsta fart du vill ha på det högsta fläktläget? I så fall kan du hämta full matning någon annan stans bara, tex in-terminalen på transformatorn så du fortfarande är säkrad. Kablarna kan klippas och skarvas med dubbel U-båt, torix, dubbel klämhylsa om det är skruvterminal någonstans eller liknande.Om denna potentialfria z-wave-brytare har växlande funktion är detta möjligt utan att köpa något mer.Vill du ha bara lite högra fart så kanske det blir lite mer "kontaktspecifikt".Visa bilder på hur det ser ut, hittade inget på google mer än att det verkar vara en sparkopplad transformator som ger olika uttag för olika fläkthastighet, men den kan ju se ut på lite olika sätt..
Är det knappen på fronten som ökar hastigheten med en knapptryckening där återgång sker enligt tiden i meny 8.4.1?Enligt manualen sid 18 så kan du ansluta en potentialfri fjädrande kontakt mellan 3 och 4 på effektvaktskortet.Tillbehöret har kantkontakter som enkelt kan klämmas fast på kortet som gör installationen lite enklare.Tyvärr hittar jag ingen som säljer liknande kantklämmor på nätet, man kanske kan tillverka en med en klädnypa och lim?
Kikade mina gömmor, hittade två kontakter. En med fyra stift och en med två stift. Den med två stift hade passningsdelen mellan stiften. Den med 4 stift hade mellan en av utkanterna. Dvs ()I()()()."Passningsdelen" = där kretskortet är utskuret.
Jo, det skulle gå att löda dit tåtar också, inte så svårt att göra.
Den med två kontakter låter alltså som att den skulle kunna passa här? Är det något du kan tänka dig att sälja?
Jag kollade XTS-manualen för att dubbelkolla. Båda ser ut att passa. Den med två stift råkar just nu sitta på en 1,5 m kabel, det går att sätta i och ur kablar i dem, men lite pilligt och går inte med så många olika areor. Men det kanske är lika bra den kabeln sitter kvar så har du något att ansluta i?Om du vill ha bara kontakten så blir det 10 kr med frimärke. Om du vill ha kontakten med fabriksmonterad sladd i en posten-påse så blir totalen 50 kr. Kan skickas måndag eftermiddag. Skicka PM med adress om du är intresserad.
Nu har jag testat och kontakterna du skickade funkade kanonbra! Har även programmerat upp z-wave-modulen, så nu kvarstår bara att koppla ihop allt.Var på pumpen bör jag ta strömmatning till modulen? Direkt på inkommande eller är det bättre att ta efter någon säkring, och i så fall var?
Vad kul!Jag tycker det ska vara efter glassäkringen. Då behöver inget vara dimensionerat för mer än vad glassäkringen bryter vid. Kika X29 -9, X22-10 eller X29-17 om någon av dem är lätta att ansluta på.