Jag har haft min NA i 2 år och den har gått bra tills helt nyligen då is bildas mer eller mindre konstant. Jag har 3 års garanti på maskinen men vad händer egentligen när de har gått i konkurs?
STRATEG säger att försäljaren är ansvarig om det beror på installationsfel och försäkringsbolaget om det är maskinfel.
FÖRSÄKRINGSBOLAGET säger att det är ett garantiärende och försäljarens ansvar.
FÖRSÄLJAREN säger att han skall ta reda på lite mer information. Han har erbjudit mig att köpa en Panasonic E9 för ett starkt reducerat belopp och informerat mig att det inte finns några reservdelar och inga reparatörer som vill titta på NA.
JAG vägrar att spendera 8000 när jag har en maskin med garanti
...
Strateg var en importör och inte en tillverkare så jag förstår inte resonemanget att det inte finns reservdelar. Om min bil går sönder kan verkstaden kolla i sin databas och säga att den närmsta reservdelen finns på ett lager i Brasilien. Varför går det inte att hitta reservdelar utomlands när det gäller värmepumpar.
Föll för reklamen och priset och pumpen har fungerat bra fram tills nu. Skaffade värmepump för att det är enkelt och man behöver inte passa på den. Oj vad fel jag hade då jag nu måste hålla koll på isbildningen.