0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej!Jag har nyligen flyttat in i en tvåplansvilla med en befintlig luftluftvärmepump (ca 5 år gammal), denna är dock suboptimalt placerad och skickar luften rakt in i vardagsrummets vägg. I övrigt har vi direktverkande el.Jag funderar på att komplettera med en till i andra änden av huset och då placera den så att den skickar luften ut i resten av huset. Funderar på Clivet Stelvio 35M (17 000 :- inklusive installation). Undrar om någon annan har testat denna modell och om ni är nöjda med den?Jag läser i specifikationerna att TC (kW) är 3,61 vid -15 grader respektive 4,25 vid +7 grader. Är det acceptabelt? Jag såg att pumpen fick "Bra val"-stämpel i Folksams test. Specs finns på den här länken: https://www.polarpumpen.se/media/dokument/produktblad/clivet-stelvio-ny.pdfJag tar gärna del av era åsikter då jag är novis på området! Det är såklart av särskilt intresse om någon har en sådan pump och kan berätta om hur ni upplever den.
Jag skulle inte ta klivet in i det okända för att spara 2200.Även välkända elektronikmärken som LG, Sanyo och Samsung har misslyckats pga. dåliga prestanda eller dålig hållbarhet.5 års garanti låter bra men finns det någon kompetens att lösa problem i en helt ny maskin som inte kommer att säljas i stort antal.