0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Husfabrikanterna tycker förmodligen att en LVVP utedel skulle krångla till bygget och nutida FLVP är energisnåla i dagens hus som är väldigt välisolerade. [/size] Lexus skrev i en annat tråd;... FLVP, det är ju en bra produkt för hustillverkarna, då de får värme, ventilation och varmvatten i samma paket. Men om det är bra för villägarna är jag tveksam till. !! Det just detta fågan borde vara viktigt för konsumenter.Jag undrar hur energisnåla är nutida FLVP?. Jag mistänker att FLVP idag är väldigt stressade. Mitsubishi booster kräver att vatten går ut på utsidan. Vem vill acceptera detta.
Det just detta fågan borde vara viktigt för konsumenter.
Exempel på nytt hus: Hjältevadshus Spira 1,5-plan 152 kvm. Låga 4560 kWh per år för uppvärmningen med FLVP.De flesta LVVP har vatten till utedelen.[/size]De skriver: Avser teoretisk beräkning vid hus uppvärmt av en FVP. Verkligheten brukar ligga på 20-30% lägre. Det gäller Gbg. Det låter mycket bra! Är varmvatten inräknad? Jag undrar hur ser verkligheten.2. Jag tycker inte alls om vatten på utsidan. Det finns många split modeller på marknaden.
Så att vid 5,9 ° C utetemperatur behöva ha kondenseringstemperatur -16,6 ° C. Det kan inte vara bra för COP. För att inte prata om avfrostningsproblem.
Tycker det borde vara genomtänka backupsystem som tillval i alla fall. Jag har förberedd för det på min, men har hittills inte orkat släpa in invertern.Lite spännande att fundera på varför det inte är mer splitsystem. Betydligt trevligare rör. Är pumparna en installationsavgift billigare så spelar det ju ingen roll att en kyltekniker får komma hem och pilla. Borde vara mindre vibrationsrisk in i huset från split.Utbudet på såna pumpar dåligt idag.Kom på en nackdel, du kan inte ha vilken tank du vill med split.