Hei.
Beklager at jeg skriver på norsk, men jeg er fra Norge.
Vi har ett gulvvarme system bestående av EcoEl 1550 samt EcoAir 107 som er installert ca. 2007.
Vi overtok huset i 2015 og har egentlig hatt problemer med systemet hele tiden. Til og begynne med var det diverse gass lekasjer ute som er utbedret. Det ble i 2019 byttet kompressor samt ladepumpe. (Mellom tank og VP)
Den siste tiden har vi hatt mye problemer med High Preasure alarmer. Etter hva jeg har funnet ut er det ofte dårlig sirkulasjon som er årsak til dette. Vi har derfor nå tatt en komplett rens av anlegget med Adey MC5+ i 10 dager samt magnaclean filter koffert. Jeg har tatt ut store mengder magnetitt.
Systemet har ikke hatt noe magnetitt filter installert før nå.
Etter å ha renset anlegget i 10 dager og fjernet masse magnetitt har jeg fortsatt problemer med HP alarmer.
Jeg har spylt igjennom alle gulv sløyfer, tank og også koblet fra varmepumpe og spylt igjennom denne med hageslange.
Det er god flow alle steder. Sirkulasjonspumpe er bare 1.5 år og går på trinn 2. (ca. 22W).
Jeg har også endret Max VP Temperatur til 50 grader i kode menyen. (Kode 831 på dette anlegget).
Øvre kjele er stilt inn på 50 grader, nedre kjele er stilt inn på 42 grader.
Jeg har nå beskjed i display som sier "Høy Radretur Varmepumpe" og temperatur i kjele er 56 grader.
Det virker som om temperaturen til tider stiger over det som er stilt inn (50 grader).
Er det noen som har forslag til hva som kan gjøres?
Er det best å slenge ut skiten og bytte det med et nytt anlegg?