0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Uppdatering,stängde av ventilen F och hittade en sil i den. Rengjordes utan att massa vatten läckte ut. Alles gut. maskinen tuggar på utan felkoder.
Ok, då var det dags igen trots avstängt husvärme så stannade varmvattenberedningen inatt när den skulle köra legionella. Samma felkod som innan 7H-1 (vatteflödesproblem) med tilläget AH-00 (oavslutad legionellakörning).Är det någon som vet vad detta kan bero på?
Tror det ska finnas en flödesvakt på dessa pumpar, en svart plastmojäng i övre delen av pumpen vill jag minnas (flera år sen jag bytte en)Varför den är nödvändig fattar jag inte, är flödet dåligt stannar maskin på hp larm ändå
Jag har lyckats filma några uppstarter när vattenflödet flukturerar mycket, men videoklipp tycks inte kunna laddas upp. Det man kan se är att flödet pendlar mellan -- l/min (dvs 0), 3 l/min och 17 l/m. Ibland stabiliserar det sig runt 11 l/min och ibland runt 16 l/min. Jag vet inte vad målvärdet ska vara eller när den ska larma. Vid ett tillfälle visades inget flöde vid uppstarten och då kom larmet 7H-1 upp efter ett tag. Efter att felet nollställdes gick maskinen igång igen normalt.Detta får mig att tro att flödesgivaren strular men övriga förslag tas emot tacksamt.