Kände igår att varmvattnet var brännhett. Såg sen att även överhettningsskyddet hade löst ut och displayen var svart. Min felsökning säger att ena kontaktorn (den enda som används) har hänger sig och bryter endast 1 av 3 faser. Hände idag igen.
Felet löst tänkte jag, bara att fixa ny kontaktor! Men nu har jag andra underliga problem:
När kontaktorn hängde sig andra gången var den uppe i 61 grader innan jag bröt (kanal 01). Kompressorn fortsatte att gå trots detta. Kompressortempen (kanal 08) visade dock 45 grader så det kanske är normalt att de styr oberoende av varandra? Kort efter detta stannade den tror jag. Så kanske bryter på 45 C?
Nu har jag sängt av elpatronen och tempen är endast 30 grader (kanal 01), men vattnet är brännhett flera timmar senare! Även kompressortempen är 30 grader, så då tror man ju att båda givarna fungerar? Nu går endast kompressorn.
Hur kan då vattnet vara så varmt? Jag tappade upp lite i handfatet och min termometer maxar på drygt 55 grader. Har jag flera fel samtidigt?