0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Märkte i dag att elförbrukningen ökat kraftigt sedan några dagar tillbaka. Misstänkte givetvis värmepumpen och mycket riktigt hade den gått över till elpatrondrift. Hittade en felkod som innebar att det var brist på köldmedium.Pumpen är precis ett år gammal, har gått klanderfritt förutom byte av trevägsventil för ett halvår sedan. Gäller garantin för den här typen av fel, och vad kan ha hänt?
Blir det lågtryck i systemet så kan det rendera i en felindikering om VP inte blir av med värmen, kan inte den maskinen med en tanka bara , flödet måste finnas över växlaren. ny maskin och då beror det på hur övrig med vad utgående temp blir svårt att säga om garantin.
Daikin, borde kanske nämna en sak till. När jag kollade pumpen hade trycket i uppvärmningskretsen sjunkit till noll. Fyllde på vatten, har behövt göra det tidigare också i små mängder. Kan det påverka pumpens funktion? Jag har ett enplanshus med golvvärme så pumpen utgör värmekretsens högsta punkt.
När jag kollade pumpen hade trycket i uppvärmningskretsen sjunkit till noll.
Jag tror 25focus menar att om det blir lågt tryck i värmekretsen så löser värmepumpen för att den inte blir av med värmen.TS skrev just det: