Vi skaffade en Daikin Solo XRH35 värmepump för ett år sedan.
Vi har under den tiden haft tekniker på plats 2ggr för vi tycker att den låter onormalt mycket.
De har tömt och återfyllt systemet en gång, men det lät fortfarande efter det.
Ljudet som vi stör oss på är ett metalliskt gurglande ljud. Liknande att det är luft i ett slutet system....
Sista gången teknikern var här så erkände han att han kunde höra ljudet.
Han ringde en kollega och de diskuterade en stund och kollegan sade att det inte var helt ovanligt att Daikinpumparna kunde låta.
"Vi har flera bekanta som har andra fabrikat och de är knäpptysta förutom att radial/fläkthjulet hörs"
En vecka senare kommer det en faktura från dom på dryga 2000kr där de då skriver att de inte hittat ngt fel.
Till saken hör att vi har varit i kontakt med en säljare på Daikin men de hänvisar ärendet vidare till företaget vi köpt pumpen av.
De i sin tur hänvisar i rådande stund till Daikin, som inte svarar.......
Hur skall vi göra? Just nu är vi väldigt nära att anmäla företaget till ARN.