Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: Köpa tvättmaskin  (läst 7925 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8463
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Köpa tvättmaskin
« Svar #45 skrivet: 20 november 2020, 14:57:54 »
Hade hittat tvätt och tork i STYLE serien från ASKO som jag var lite sugen på, finns på deras hemsida.
Kontaktade flera av deras återförsäljare för att få pris.
Fick pris på andra modeller trots att jag specifikt skrev till flera att jag inte vill ha priser på andra modeller .
Pratade med en säljare på Asko som skulle be lämplig återförsäljare ringa mig, påminde även honom men inget händer så dom var väl inte sugna på att sälja och då är det märket ointressant för service/support kanske är lika ointressant  ::)

Kilade iväg till Elgiganten och inhandlade siemens tvätt och tork till något ”klubbpris” och siemens ger cashback på ca 1500:- så det blev rätt bra pris.

Kanske inte riktigt black Friday pris men tvätthögen börjar växa så det blev lite bråttom
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8463
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Köpa tvättmaskin
« Svar #46 skrivet: 22 november 2020, 10:23:00 »
cirkusen fortsätter
Köpte som sagt tvätt och tork , betalde på plats
Tvätt maskinen fanns på lager och fick med den hem
Torktumlaren skulle komma in på torsdag, fick sms om leveransdag för torktumlaren

Nu på lördag förmiddag ringer dom från Elgiganten och säger att dom inte kan leverera den då det tagit slut !!
Erbjuder istället någon samsung .
Hur är det ens möjligt att man kan betala för och dessutom få leveransbesked om via sms för att sen få besked om att den är slut ????

Någon skulle maila mig förslag på andra modeller som ersättningsmaskin så får jag se vad det är
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8463
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Köpa tvättmaskin
« Svar #47 skrivet: 22 november 2020, 11:03:41 »
Nu kom mail om att dom inte har likvärdig modell från Siemens !
Kikar man på hemsidan så har dom en som vid första anblicken är någorlunda liknande och en som är bättre.

Lite nyfiken på vilken rätt jag har att antingen kräva att dom levererar betald produkt eller bättre till samma pris  Sc:,h

Mailade tillbaka om att dom har en som är "bättre" men hittills inget svar  ::)

Lite sugen på att köra detta ända in i kaklet för att se vad som händer.

Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad HBerggren

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Västra Götaland
  • Antal inlägg: 3623
  • Karma +3/-0
SV: Köpa tvättmaskin
« Svar #48 skrivet: 22 november 2020, 11:40:37 »
Haha roligt att de föreslår annan tillverkare. Två nyinköpta maskiner ska se likadana ut tycker jag. Bråka vidare, tumlare behöver man ju sällan.
185 m2 med krypgrund. 32 m2 garage. Radiatorer, golvvärme. Väntar på 410P -01 ska avlida. Dockad med F2025-10 via ERS-56 300. Värmebaronen K2 6 m2 solfångare. Kulvert till garage. 3x shuntgrupper och värmekurvor. Egen styrning.

Utloggad jehu

  • Lekman men kanske en vacker dag
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1980
  • Karma +5/-12
  • Kön: Man
  • CTC håller måttet
SV: Köpa tvättmaskin
« Svar #49 skrivet: 22 november 2020, 11:59:06 »
Asko är från början svenska Cylinda. Sen ägt av ASEA. Sen italienare och nu Gorenje.
Tillverkning flyttad till Tjeckien och Slovenien.
Bäst kvalitet på vitvaror har jag senast sett på Miele och Asko.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Asko_Appliances
Villa  330 m2 + källare byggd 1907. 5 i familjen. CTC Ecoheat 10. Borrat 150 m aktivt hål (2002) + 150 m (2013). Brine innan tilläggsborrning -2/-5 i mars, nu +3/0. Åtta fungerande eldstäder. Årstotalförbrukning cirka 18000 kWh + 4m3 ved. (Tidigare 45000 kWh+ 2m3 ved)
Styr sedan feb -22 med Ngenic Tune och timdebitering med Tibber.
Nu nere på 14000 kWh/år!

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8463
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Köpa tvättmaskin
« Svar #50 skrivet: 22 november 2020, 12:40:23 »
Asko verkar vara ointresserade att få någon att sälja modellerna som jag sökte och hittade på deras hemsida så dom gick bort.
Är väl troligen då ännu sämre på service och support  ::)

Samsung som Elgiganten ville skicka är inte intressant som ersättningsmodell till det siemens paket jag köpte och betalade för .

Tumlaren går ofta i det här huset med handdukar, strumpor och tusan vet allt .

Bad att få kontaktuppgifter till någon högre upp i huset via mailet jag fick och skulle svara på, men responsen från Elgiganten är obefintlig .


Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad HBerggren

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Västra Götaland
  • Antal inlägg: 3623
  • Karma +3/-0
SV: Köpa tvättmaskin
« Svar #51 skrivet: 22 november 2020, 13:15:23 »
Men behöver du tumla sånt, när räcker inte tvättställningens självtorkning? Sliter mindre också.
Jag vet att många tumlar järnet allt som går, men jag har aldrig förstått varför. Bara nyfiken.

Du kanske kan häva beställningen och beställa likadan någon annanstans. Testa knappa in modellnummret på prisjakt.se.
185 m2 med krypgrund. 32 m2 garage. Radiatorer, golvvärme. Väntar på 410P -01 ska avlida. Dockad med F2025-10 via ERS-56 300. Värmebaronen K2 6 m2 solfångare. Kulvert till garage. 3x shuntgrupper och värmekurvor. Egen styrning.

Utloggad svenske kocken

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Utanför ÖSTERSUND
  • Antal inlägg: 7662
  • Karma +12/-7
  • Kön: Man
  • Jag älskar värme!
SV: Köpa tvättmaskin
« Svar #52 skrivet: 22 november 2020, 13:31:51 »
Tumlade textilier blir mjuka och sköna och skrynkelfria samt man slipper alla lösa fibrer som "dammar" för dom stannar i torktumlaren. OCH enligt dom tester man utfört är det inget märkbart slitage på kläderna, det som fastnar i tumlarens filter är dom fiber som annars skulle lossnat vid användningen bra om man är lite damm alergisk.
Thermia TWS 6 148 m aktivt och boende i villa 1-plan med källare 122m²/plan Ca:220m² uppvärmt till 21° och ettrörssystem i 4 slingor med 4 radiatorer på varje slinga, mekanisk vent med vvx bygd 1980 mitt i Jämtland, vp inkopplad juli -05, separat mätare på värme och varmvatten.

Utloggad HBerggren

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Västra Götaland
  • Antal inlägg: 3623
  • Karma +3/-0
SV: Köpa tvättmaskin
« Svar #53 skrivet: 22 november 2020, 13:56:23 »
Låter vettigt ändå, kanske borde använda min tumlare mer. Tycker inte om onödigt dammande, finns inga fördelar med det.
185 m2 med krypgrund. 32 m2 garage. Radiatorer, golvvärme. Väntar på 410P -01 ska avlida. Dockad med F2025-10 via ERS-56 300. Värmebaronen K2 6 m2 solfångare. Kulvert till garage. 3x shuntgrupper och värmekurvor. Egen styrning.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8463
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Köpa tvättmaskin
« Svar #54 skrivet: 22 november 2020, 14:05:35 »
Sjukt mycket tvätt här och skulle behöva en gigantisk tvättstuga för att hänga upp allt.
Stå och hänga upp alla strumpor finns inte på världskartan att man gör frivilligt  ::)
Sen blir det som skrivet även mjukare på något vänster, tycker inte det slits men kan självklart inte vara säker.

Häva köpet på själva torktumlaren är inget problem, hade gärna hävt hela köpet från Elgiganten men tvättmaskiner är sjukt tunga och otympliga att släpa ut med trappor och slänter och in i bilen så det lockar inte fast man har god lust!!

Ska gå in i butiken på måndag och se vad dom har att säga.
Får skicka iväg lite förfrågningar på en motsvarande modell.
Alla mindre butiker är försvunna så man är nästan tvungen att shoppa via varuhusen eller på nätet dessvärre och fler bommar väl igen
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8463
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Köpa tvättmaskin
« Svar #55 skrivet: 22 november 2020, 21:50:32 »
Någon som har koll på om det bara är design inkl olika färg på display på Bosch och Siemens motsvarande modeller på torktumlare ?

Tillverkas i samma land och fabrik ?

Såg att tvättmaskinen från Bosch som åkte ut var tillverkad i Turkiet och den nya Siemens som monterades var tillverkad i Tyskland, borde rimligen vara samma kvalitetskontroll oavsett tillverkningsland om det är deras egna fabriker !
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 34933
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Köpa tvättmaskin
« Svar #56 skrivet: 23 november 2020, 08:28:35 »
Hur det är nu vet jag inte, men för 20 år sedan var det i alla fall kvalitetskillnader på pumpar, motorer och lagringar.
Sånt som påverkar livslängden.
På vär Bosch tvättmaskin höll pumpen i 5 år, hittade en "likadan" Siemens på soptippen som hade en HELT annan pump, Plast på Bosch och en riktig järnklump med dubbla lagringar på Siemens.
Om jag får gissa så var siemenspumpen outslitlig.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8463
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Köpa tvättmaskin
« Svar #57 skrivet: 25 november 2020, 18:41:30 »
Gick in i butiken i måndags för att se vad dom tänkte hjälpa till med som ersättningsmodell .
Fick rena skämtpriset på en annan modell med förklaring att det inte finns mer marginaler, visade då en offert från tretti.se på samma maskin som var tusenlappar billigare så att det inte fanns marginaler ger jag inte mycket för.
Fick återigen frågan om jag inte kunde tänka mig ett annat märke på torktumlaren.
Tog mina pengar och gick till Elon bredvid och köpte en tumlare istället  tummenupp

Fick nu 2st olika mail från några på elgigantens support , ungefär samma budskap som tidigare om att det finns andra märken att erbjuda.
Vet inte om det är vanligt att man köper olika märken av produkter som står bredvid varandra som tvätt/tork eller kyl/frys  ??

Slutshoppat på Elgiganten
Hur någon ens vågar köpa en luftvärmepump inkl installation via dom är ett mysterium med tanke på service och support  ::)
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor p ntet, leverans till drren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!