Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Multisplit eller inte till dubbelgarage?  (läst 1098 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad niklas.ekman@gmail.com

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Multisplit eller inte till dubbelgarage?
« skrivet: 10 februari 2020, 16:12:08 »
Hej!

Jag har idag ett dubbelgarage som jag värmer upp med direktverkande el. Jag funderar nu på att byta till luftvärmepump istället. Garaget är hyfsat bra isolerat med 145 mm i väggarna, 220 mm i tak men med två garageportar. Hela garaget är på 50 kvm men är avdelat med en mellanvägg (isolerad med 95 mm). Jag skulle vilja kunna styra värmen separat i de olika delarna, samt kunna ha underhållsvärme. Jag blir dock inte klok på om det är billigare/bättre att köpa en luftvärmepump med multisplit eller köpa två separata pumpar.

Tack på förhand,

Niklas

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Multisplit eller inte till dubbelgarage?
« Svar #1 skrivet: 10 februari 2020, 16:27:15 »
Summan för 2 separata aggregat jämfört med en duomodell brukar hamna på nästan samma kostnad .
En duo utedel tar mindre plats men går den sönder så fungerar ingen innerdel.

Ett alternativ kan vara ett aggregat i det rum du vill ha det varmast och montera in fläkt/fläktar till det andra rummet, men beror på hur stor differens du tolererar mellan rummen.
Kanske finns en dörr som du även kan reglera värmen med till det andra rummet.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!