Hejsan!
Vi har byggt ut huset och äntligen fått plats med ett teknikrum/pannrum. Borrat 200m bergvärme och satt in en gammal Vitocal 300g på runt 10kw.
Just nu försöker jag bara få den att värma upp acktanken (vit, till vänster) till 35 grader men är inte säker på vilken systemdefinition man ska köra.
Idag kör jag definition 1 "en värmekrets samt acktank" men har problem med att den slutar producera värme långt innan börvärdet för acktanken är uppnått. Helst hade jag velat stryka "Värmekrets 1" helt och bara köra mot acktank för att se om det hjälper.
Nu har jag satt värmekrets 1 att gå till högsta rumstemperatur som är 37 grader - jag har ingen rumssensor och vill inte ha men den här inställningen har fått maskinen att gå längst hittills.
Som kanske synes i bilden är börvärdet på acktanken 40 och värmekrets A1 ska till 34.
Ser ut att tuffa på fint, även om primär in egentligen är 3-4 grader enligt grundfospumpen.
En parentes är att styrkortet har krånglat, har fått sätta ett tidrelä som förlänger driftstiden 20s då dess utgående signal ibland glappar till med följd att kompressor får stoppa och starta direkt...
Har någon lite visdom att dela med sig av blir jag lycklig!
Mats