CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Svenska apotek med tillstånd
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
Kampanj från Polarpumpen!.
Varför betala dyrt för nåt enkelt?

Författare Ämne: Neddragen temp i bottenplanet gav lägre temperatur i rummet med rumstermostat  (läst 332 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad nibevepen

• Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Värmepump eller värmepumpar?
Hej!

Jag har en NIBE F1255. Kände att jag måste dra ner på temperaturen i ett par rum i bottenplanet, för att en massa pelargoner tog stryk. Då sjönk temperaturen i radiatorn i vardagsrummet i överplanet, det rum där jag har rumstermostaten. Varför blir det så och finns det något annat sätt att sänka temperaturen i vissa rum i bottenplanet, men samtidigt behålla den tidigare bra temperaturen i rummet med rumstermostaten?

Kan nämna att jag har enrörssystem med två värmeslingor i vardera plan i huset.

Min värmepump har verkligen gått som en klocka sedan jag fick den installerad för snart två år sedan! Har aldrig sett annat än den där gröna lampan lysa. :)

Utloggad 25fOCUS

• Dignitär inom värmepump
  • Antal inlägg: 2174
1- rörs och stänger av någon, då är nog strypventilerna i kopplet för mycket öppna, vattnet kommer inte förbi utan det blir stopp, foto på där rören är kopplade kan  jag eller andra visa/tala om hur man ställer om

Utloggad nibevepen

• Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
Tack! Det är säkert som du säger. Tog ändå ett par bilder över något som liknar ett råttbo för en icke rörmokare. ;) Det var kanske inte ens vad du ville se.  :)

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer n 20 rs erfarenhet av vrmepumpar

Annonser

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Notice: Undefined variable: indexbanners in /home/varmepumpsforum/public_html/varmepumpsforum.com/vpforum/Sources/PortalBlocks.php(3593) : eval()'d code on line 27
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Svenska apotek med tillstånd
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
Kampanj från Polarpumpen!.
Varför betala dyrt för nåt enkelt?