0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det där är en ovanlig modell som Mitsubishi Heavy Industries tillverkar. När det gäller Mitsubishi är det normalt Mitsubishi Electric man menar. Bor ni Sverige? Det är i alla fall ingen fara för pumpen om det läckte ut en del köldmedia under någon vecka bara det gjorde rätt sedan och det måste de gjort om de bytte kylrören och fyllde på nytt köldmedia. När det är milt väder ute kan den stanna en stund om dess minsta effekt underskrids. Även när den avfrostar stannar fläkten men kompressorn bör att höra under en stor del av avfrostningsperioden som kan t.ex. ta runt 10 min.
Det där är en ovanlig modell som Mitsubishi Heavy Industries tillverkar. När det gäller Mitsubishi är det normalt Mitsubishi Electric man menar. Bor ni Sverige? När det är milt väder ute kan den stanna en stund om dess minsta effekt underskrids. Även när den avfrostar stannar fläkten men kompressorn bör att höra under en stor del av avfrostningsperioden som kan t.ex. ta runt 10 min.
Om det läckt och den gått på brist- borde inte vara någon fara, den har haft köldmedel nog eftersom den inte larmat ut och stannat. Och även om den skulle stannat så är det väldigt kort tid med brist så med största säkerhet ingen fara för maskinen. Vet maskinen som haft väldigt små läckage och gått snålt och larmat ut i omgångar under 6-12månader, men fungerar bra efter tätning och fyllning. Kan vara så att teknikerna inte hade med sig köldmedel i bilen och därför är rören bytta men inte maskinen igång. De hade kanske inte tiden att vaccinerats och fylla maskinen när de var på plats , eftersom de var där i något annat ärende. Men de borde meddelat att full drift kommer så fort de är klara. När det gäller ersättning för el är det nästan löjligt då den minskade el besparingen räknat på maskinens livslängd är försvinnande liten. Se bara till att vara saklig och undrande till varför den ej är igång. Vet ingen som tjänst något på att vara uppjagad.