Hej!
Bytte min 17 år gamla Panasonic E9 till en FH25 för 3 veckor sedan. Nöjd i det stora, men som vanligt måste man lära sig hur den arbetar för att få ut maximalt ur den, det var samma med min E9 innan jag lärde mig den, så det är inga konstigheter.
Bruksen till FH25 är under all kritik. Alldeles för ytlig, inga djupa analyser hur man kan finlira med inställningarna för att få den att fungera optimalt.
Innerdelen sitter ovanför ytterdörren i en hall som är ca 4m lång och 1.50m bred. Problemet, som jag även hade med min E9, är att få ut värmen i bottenvåningen utan att det blir för varmt på övervåningen (1½ plans hus).
Jag har väl börjat förstå det mesta av hur jag optimerar inställningarna, förutom funktionen "i-see". Min gissning är jag har noll mervärde av den funktionen, eftersom det är inte mycket att scanna i min hall. Risken är väl kanske att den tycker att det är för varmt och drar ner fläkt och värme istället för att hålla ett bra blås så att värmen kommer ut till hela huset.
Någon som kan ge lite vägledning hur man optimerar inställningarna i mitt hus? Givetvis måste jag labba en hel del själv, men lite tips skulle vara välkomna, samt en förklaring på i-see