Brukar installera såna fast där man kör gas mellan ute o innedel. Väldigt nyfiken på hur bra det funkar med vatten i ett monoblock. Misstänker att det blir tystare inne utan gasgurgel.
Snyggt installerat.
Posta gärna lite driftinfo om nån vecka om du har lust.
Tack, ja det har varit lite pyssel med rören
, sen så är det inte så jätte långt avstånd mellan ute och inne del på min nu. Rör sig om runt en halvmeter ifrån varandra mer eller mindre, men det enda som jag är lite orolig över det är om det blir avbrott längre tider på elen men tror inte det gör så värst mycket speciellt när det är så lite rör ute samt så håller sig vattnet varmt ett tag när en del rör ligger inne i huset och stödvärmer uterören. Men igen sällan man har strömavbrott på många timmar när man bor inom detaljplanerat område. Har dock en lite vision att montera upp en 16a reservgenerator för att stötta värmen samt kyl och frys om det skulle behövas. Men det är bara en vision.
Var också inne på att i framtiden ha en pelletsmaskin (automatisk) i systemet som man eldar på i kyliga dagar som håller värmen i vattnet och då behöver jag nog inte ha 16a tror jag, men det är också en vision än så länge.
Just nu är jag bara glad att pannan går