0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Siffrorna i Uplink är ju bara aktuella/relevanta i MAX 1 minut !!Jag skulle vända på frågan: Varför kör den kompressorn så fort ?? 44 Hz ?Du har inget värmebehov, 22° C inne och ett delta på framledning/returtemppå bara 2,7° C ?? och den är inte i närheten av varmvattenkörning när den piskar runt värmebärarvatten med 99% ??Slå av den i några minuter och startar sedan om den, så den får kalibrera på nytt.Vad har du för kurva ? Och har du gjort egna ändringar i inställningarna ?Har du termostater som stänger av och påverkar flödet ?I min logfil har jag i början samma utetemperatur, KB in och KB ut som du.Ändå går kompressorn bara med 32 – 33 Hz och GP1 55% och GP2 29%.(VP ń går på kurva 8 + 1)
vad har du för temp på inverter? när den gasar på, prova ändra gradminuter för el till -1000, och se om den börjar varva. Tycker det är konstigt de kan mysa på i 20hz hur länge som helst, tänker nämligen på smörjningen, borde inte den bli dålig i så låga varv?
Tror inte den myser hur länge som helst har för mig jag sett usb loggar där kompressorn varvar upp ibland.