0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Va falls en sanyo död! omöjligt!Luftreningen i HERO är det många som uppskattar att ha i ett fritidsboende för att slippa "sommarstuge doften"skillnaden i SCOP är för liten tycker jag för att det skall vara en parameter, det tar lång tid att räkna hem och flera andra faktorer påverkar oxå.APéns stora fördel är ju det förhållandevis lilla formatet.LN har alla de andra fördelarna.Om inte inköpspriset är helt avgörande så tycker jag att man skall välja LN-modellen.
COP är momentant värde vid +7 grader ute och 20 grader inne.SCOP skall motsvara just COP över en säsong.Finns olika värden för dessa (om jag fattat rätt) kallt klimat och "europeiskt" klimat.Så när man jämför SCOP är det bra om det går kolla vid vilken typ av klimat man tagit siffrorna ifrån.
Rotationskompressorer kör Mitsubishi med .Har inte kikat på någon sprängskiss på dom olika varianterna dom har men tror inte kompressorerna i LN serien har färre rörliga delar.En kompressor på dellast går ”tystare” än en som får jobba mer .Går inte ge ett generellt svar då jag inte vet effektbehovet i din fastighet.Jämför man innerdelar och dess ljudnivåer/karaktär så är en stor innerdel ”tystare” vid samma luftflöde normalt sett.