Hej alla kunniga.
Den dagen jag kan allt lever jag förmodligen inte, så därför vänder jag mig till er som kan
Lång historia kort, nyköpt hus med fru och bebis på bb då börjar värmen att strula i huset. "panik"
Vi har en modern variant av varmgrund i huset som värms upp av en FD25VA med innerdelen placerad i "krypgrunden" sedan passerar värmen mellan bjälklag och ytterväggarna inomhus.
Det funkade bra första veckorna men idag när jag åkte från sjukhuset ut till huset så var det +14 grader inomhus och +1 utomhus.. pumpen levererade dåligt med värme under huset och jag har fipplat med olika lägen på fjärrkontrollen utan resultat, nu står den inställd på värmeläge med fläkt på auto och +24.
Visst kommer det lite värme men inte som förut, drar man på full fläkt så känns det nästan kallt.. ställer jag upp den på +31 grader så är skillnaden knappt märkbar.
Jag har gjort rent baksidan på utedelen då det var som en filt av smuts ingen tidigare ägare brytt sig i utan märkbart resultat, jag med familj uppskattar alla tips vi kan få om i vilken ände vi kan börja felsöka eller om ni anser att den gjort sitt??
Pumpen bör vara cirka 10 år.
MVH Patrik & Malin.