GT6 är hetgasen ut från kompressorn, om den ligger på 100'C så borde arbetstrycket på kompressorn vara ca 25-26 bar samt fram/retur någonstans på 48-49/-44/45'C
*antar att det är R407C i VP'en*
i detta fall så kan man anta att arbetstrycket ligger någonstans mellan 20-22 bar om man kollar på framlednig/returledning 44/37 och då ska hetgas tempen ligga runt 75-80'C i normal fall.
i ditt fall så får kompressorn inte till tillräckligt med kylning (brine in/ut diff för liten) därav den höga hetgas tempen. antar att du har rensat silen till "brine" systemet, inte värmesystemet.
----------------------------------------------------------------------
saker du kan göra själv:
-öppna säkerhetsventilen på brine behållaren, om det sprutar ur brine så är det luft i systemet. testa att hålla den öppen i några dagar utan att det blir för lite vätska i kärlet!.
-knacka på expantionsventilen med tex en mejsel( tjoka sidan) under drift och lyssna på hur kompressorn beter sig, om kompressorn inte får olika "ljud" är den stabil och OK
-mätt temperaturen på det "tjoka" röret till kompressorn under drift, ska vara runt 5-7'C
det kan vara gasbrist i systemet som Carl N skriver, då måste kylsystemet fyllas om till rätt mängd.