0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej igen och tack för svar! Min tänkta installatör tycker inte om IVT och deras prisnivå på TA450 (13'). Han funderar på att köpa annat TA med annorlunda frysskydd och glykolfylla systemet istället.Hur påverkar det ev. effektutvinning när man kör glykol istället för vatten och fungerar det för alla FLVP?
Behöver man kanalvärmare (el-element i Uteluftkanalen innan TA) och reglerventil (Flödesreglerare med givare i Tilluftkanalen) för konstant Tillufttemp? Tycker att Tilluften borde justeras då vätsketemp. till vattenbatteriet varierar precis som till radiatorerna. Jag vill att Tilluft håller max 18 grad från TA och ca 15 grad. i rummen. Någon som vet hur reglering av tilluft temp sker på Nibe 410?mvh/Petter
Har själv en Master 103 och ska sätta in en CE-50 och jag kommer att ta in friskluften i ventiler bakom radiatorerna istället. Tycker själv att värmen i huset känns lite "rå" när utetempen ligger runt nollan och radiatorerna inte går in- upplever alltså att radiatorvärmen ger ett behagligare inneklimat.
Är i samma sits med min Master 1039R. Visste ej att NIBE FIGHTER fått ny kompressor,sen när då? det kanske avgör mitt beslut,men funderar också på Comfortzone CE50.
HejJag såg att du ska köpa en nya frånvärmepump.Det skulle vara intressant att ta del av vad du kommer att välja för alternativ. Vi har en CTC Master 103 9L och den börjar att krokna, så vi behöver ersätta den med en ny.Jag har titta på DVI 200T http://www.dvi-nibe.dk/pdff/Brochure-AWW200T.pdf som är identiskt med CTC 103 9L när det gäller ventilationsanslutningar.mvhTA
2004 var kompressorn på 0,5kw och erhållen värme effekt från kompressorn 1,4kw
Istället för tilluftsdon hade jag skaffat några fläktradiatorer till radiatorsystem så att det vattenburna värmesystemet orkar med att värma huset
[CiteraIstället för tilluftsdon hade jag skaffat några fläktradiatorer till radiatorsystem så att det vattenburna värmesystemet orkar med att värma husetHur fungerar dessa, priser mm? Har du någon länk?